Widoczność firmowej strony internetowej w wyszukiwarkach

Jeśli posiadamy już firmową stronę internetową, na której zamieszczone są wszystkie informacje, jakich może potrzebować potencjalny Klient, to warto zastanowić się co zrobić aby potencjalny Klient na tą stronę trafił. Wyszukiwarki internetowe to obecnie podstawowy sposób wyszukiwania informacji, produktów, usług oraz firm w Internecie. Koniecznie więc musimy zadbać o to, aby nasza strona była dobrze widoczna w wyszukiwarkach internetowych.

Optymalizacja

Jak tego dokonać? Na to pytanie nie da się odpowiedzieć w kilku zdaniach czy w jednym artykule. Na ten temat powstają całe książki, zagadnienie jest więc bardzo rozległe. W największym skrócie można powiedzieć, że zespół czynności mających na celu poprawienie widoczności strony w wyszukiwarkach nazywamy optymalizacją witryny. Optymalizacja polega na takich czynnościach jak:

Pozycjonowanie

Optymalizacja strony jest pierwszym krokiem w kierunku poprawy widoczności strony w wyszukiwarkach, drugi krok to zdobywanie linków prowadzących do strony. Na podstawie tych linków wyszukiwarki oceniają wartość strony co z kolei wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania dla konkretnej frazy. Tak w największym skrócie wygląda proces poprawiania widoczności strony w wyszukiwarkach zwany zwykle pozycjonowaniem stron internetowych.

Oczywiście optymalizacja strony oraz proces zdobywania linków wymaga wiele pracy a także wiedzy i doświadczenia dlatego pozycjonowanie najlepiej zlecić agencji reklamowej specjalizującej się w tego typu usługach. Decydując się na pozycjonowanie strony trzeba wiedzieć, że koszt takiej usługi uzależniony jest od wybranych słów kluczowych - im bardziej konkurencyjne frazy tym wyższa cena. Na ogół każde słowo kluczowe jest wyceniane indywidualnie po analizie konkurencji. Trzeba też zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Ściślej mówiąc strona może zostać przez wyszukiwarkę ukarana za nienaturalny, zbyt szybki przyrost linków i przesunięta do tyłu w wynikach wyszukiwania. Ryzyko jest szczególnie duże w przypadku młodych stron, krótko istniejących w sieci.