Promocja firmowej strony internetowej w katalogach

Internet nie kończy się na wyszukiwarkach, dlatego też warto zadbać o promocję firmowej strony internetowej w katalogach firm i portalach lokalnych oraz branżowych. Część z tych serwisów oferuje możliwość dodania wpisu za darmo a część pobiera opłaty. Nie należy dodawać strony wszędzie gdzie się da, lepiej skupić się na jakości niż na ilości. Zanim umieścimy swoją firmę w katalogu lub opublikujemy ogłoszenie musimy ocenić czy warto.

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na wiarygodność takiego serwisu, muszą być podane dane kontaktowe właściciela oraz jasno określone zasady funkcjonowanie czyli regulamin świadczenia usług. W dalszej kolejności należy ocenić popularność danego serwisu, wiele powie nam ilość wpisów innych firm – im bardziej popularny serwis tym więcej wpisów oraz pozycja w wyszukiwarkach. Warto trochę poeksperymentować wpisując różne interesujące nas frazy. Serwisy, które będą wysoko w wynikach wyszukiwania to z pewnością miejsca do których warto dodać wpis.

Ważną sprawą jest też aby dodawanie wpisów rozłożyć w czasie. Zbyt szybki przyrost linków prowadzących do naszej strony może mieć negatywny wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Dodawanie wpisów powinno więc mieć charakter systematyczny oraz ciągły.