Jak reklamować firmę w Internecie

Firmowa strona internetowa

Oczywiście można powiedzieć, że reklamować się w Internecie można bez posiadania firmowej strony internetowej. Czy można skutecznie się reklamować w Internecie bez posiadania własnej strony internetowej? Naszym zdaniem nie.

Widoczność firmowej strony internetowej w wyszukiwarkach

Jeśli posiadamy już firmową stronę internetową, na której zamieszczone są wszystkie informacje, jakich może potrzebować potencjalny Klient, to warto zastanowić się co zrobić aby potencjalny Klient na tą stronę trafił. Wyszukiwarki internetowe to obecnie podstawowy sposób wyszukiwania informacji, produktów, usług oraz firm w Internecie. Koniecznie więc musimy zadbać o to, aby nasza strona była dobrze widoczna w wyszukiwarkach internetowych.

Płatna reklama w wyszukiwarkach

Mówiąc płatna reklama w wyszukiwarkach mamy na myśli system reklamowy Google AdWords wyszukiwarki Google. Ta wyszukiwarka jest bowiem na polskim rynku praktycznie monopolistą. Poza tym reklamy wyświetlane w ramach systemu Google AdWords pojawiają się nie tylko w samej wyszukiwarce Google, ale także w wyszukiwarkach takich portali jak onet.pl, interia.pl czy gazeta.pl, które korzystają z silnika Google. Poza tym system Google AdWords to także sieć stron partnerskich do których należą tysiące stron internetowych, wliczając w to takich gigantów jak choćby nasza-klasa.pl.

Promocja firmowej strony internetowej w katalogach

Internet nie kończy się na wyszukiwarkach, dlatego też warto zadbać o promocję firmowej strony internetowej w katalogach firm i portalach lokalnych oraz branżowych. Część z tych serwisów oferuje możliwość dodania wpisu za darmo a część pobiera opłaty. Nie należy dodawać strony wszędzie gdzie się da, lepiej skupić się na jakości niż na ilości.

Analiza ruchu na stronie

Istotną zaletą posiadania firmowej strony internetowej jest fakt, że możemy szczegółowo monitorować odwiedziny naszej witryny. Obecnie istnieje wiele systemów statystyk, które dają nam właśnie takie możliwości. Najbardziej zaawansowanym narzędziem jest Google Analytics oferowany bezpłatnie przez firmę Google.